15 Eylül 2016 Perşembe

Karavan Tatili 7. Gün (Akdenize doğru) : Akbük Pilajı, Deniz, Kaya Camping

Babam bir gün önce kampın karşısında köylü pazarı olduğunu söylemişti, tabii annem durur mu, sabah erkenden kalkıp pazara gitmiş. Pazardan köylülerin getirdiği taze kekik, kaktüs inciri, keçiboynuzu, nar ekşisi, ekşimek ve köy ekmeği almış, biraz da pazarcılarla sohbet edip geri dönmüş. Kahvaltımızı hazırlayıp yedikten sonra Çubucak'tan istemeden ayrıldık.

Hedef Akbük Plajı, Trafik normal. Herkesin keyfi yerinde, yaptığımız yolculuktan mutluyuz. Sona yaklaştığımız için içimizde ufacık bir hüzün var ama belli etmiyoruz.
Evet her şeye rağmen yola çıktık. Ören yol kavşağına geldiğimizde sağ tarafımızda bulunan eski ağaçlı yolu görünce durduk. Orada fotoğraf çekildik ve yola devam ettik. Ben hayatımda böyle virajlı yollar görmedim, karavanın içinde bir yandan kendimizi tutuyoruz bir yandan buzdolabı kapağını tutuyoruz, midemiz alt üst tabii.

Ama manzara muhteşem, sürekli deniz kenarından gidiyoruz. Çeşit çeşit koylar, piknik yerleri, gözleme-çay-ayrancılar yol boyunca bir sürü var. Nihayet Akbük Plajına indik. Plaj değil soygun yeri!

Karavanımızı park etmek için görevliler zor yer buldu bir de 2 arabalık yer kapladığımızı söyleyip 40 TL aldılar, ayrıca da şezlonglara 10'ar TL ücret ödedik. Ücreti ödedikten sonra hemen ileride karavan kamp yeri olduğunu söylediler, babam da niçin bunu zamanında söylemediniz diye kızdı haklı olarak.

Ama ücreti verdik bir kere diyerek oturduk plaja.
Böyle anlattığıma bakmayın aslında çok temiz ve güzel bir yer, denizi de temiz zaten ufak bir dere akıyor ortasından. O yüzden de biraz soğuk. Akbük Plajı koy olduğu için dalga da çıkmıyor.

Yeterince yüzdükten sonra akşam 5'e doğru oradan ayrılmaya karar verdik. Bodrum'da Kaya Camping ile temasa geçtik, boş yerlerinin olduğunu öğrendik ve navigasyonun yönlendirmesiyle yola çıktık.

Yaklaşık iki saat sonra Bodrum'un merkezine indik. Fakat navigasyonun gösterdiği yerde Kaya Camping yoktu! Tekrar camping görevlisini aradım ve navigasyonun yanlış yer gösterdiğini öğrendim. Muğla'ya doğru 18 km geri geldik. Camping Güvercinlik diye bir ilçedeymiş. Bizim düştüğümüz hataya düşmeyin, önceden konuşup gitmek istediğiniz campinglerden konum isteyin.

Kaya Camping'e 21.00 sularında çok dik ve dar bir yokuştan inip ulaştık. Küçük bir kamp; en fazla 20 karavan, 5-10 tane de çadır alabilen bir yer burası. Kamp sahibi güleryüzlü, neşeli, hoş sohbet birisi. Zaten burada da Çubucak'ta olduğu gibi sabit çekme karavan ile devamlı kalan insanlar var. Kamp alanı hemen denizin kenarında, kapıdan çıktığınızda bir yürüyüş yolu var, sonrası deniz. Fakat kumsalı yok, plajı da yok. Burada denize giremeyiz sanıyorum ama gündüz aydınlıkta bakıp karar vermek lazım. Velhasıl yemeğimizi yedik, çayımızı içtik ve dinlenmeye çekildik.